منابع آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی اگر به درستی انتخاب شوند اگر به درستی انتخاب شوند ، اولین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی قبولی در آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه سراسری و آزاد است، لذا دپارتمان های تخصصی سنجش امیرکبیر جهت سهولت دسترسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، منابع آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی را تدوین و گردآوری نموده است تا داوطلبان حتی اگر خودشان به صورت مستقل نیز بخواهند منابع را تهیه کنند این امر قابل انجام باشد. به داوطلبان توصیه می شود که از بسته های آموزشی(کتب و جزوات تخصصی) مورد نیاز هر رشته استفاده کنند(به دلایل زیر) ولی اگر باز اصرار دارند که منابع را تهیه کنند توصیه می شود در کنار منابع تهیه شده مرجع، کتاب مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) به روش سنجش امیرکبیر را تهیه کنند که به آنها روش برنامه ریزی را ارایه می دهد که بتوانند از مینیمم زمان، ماکزیمم استفاده را بکنند.
مطالعه کتاب های مرجع اگر چه بسیار مفید و ضروری است اما برای آمادگی در آزمون کارشناسی ارشد دارای معایبی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
۱) حجم این نوع کتاب ها با توجه به مطالب مفید آنها برای آزمون مناسب نیست؛ چرا که در کتاب های مرجع بیشتر به آموزش مفاهیم، اثبات قضایا و بعضاً آوردن مطالب غیر ضروری تکیه شده و تعداد سؤالات با پاسخ، برای تمرین دانشجویان کم است و بعضاً پاسخ را به عهده خواننده گذاشته اند.
۲) در این نوع کتاب ها، روش های تستی و سریع جهت پاسخگویی به سؤالات آزمون کارشناسی ارشد، وجود ندارد.
۳) مطالب بعضی از این کتاب ها به دلیل ترجمه گزینشی نامفهوم به نظر می رسد و خواننده نمی تواند ارتباط لازم را با کتاب برقرار کند.
دلایل فوق و برخی علل دیگر نیاز به مطالعه یک کتاب جامع و خوب را برای ما ضروری می سازد. البته گفتنی است یک کتاب خوب باید کاملاً منطبق بر کتاب های مرجع با حذف نکات منفی آنها باشد و دانشجویان نباید کتاب های مرجع را از ذهن خارج کنند.
انتشارات سنجش امیرکبیر جهت قبولی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد، کتاب های رشته های مختلف را در سطح کشور ارائه کرده که با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است. مجموعه این کتاب ها در بسته های آموزشی کارشناسی ارشد برای هر رشته گردآوری و تمام این کتاب ها با در نظر گرفتن منابع آزمون و کتاب های مرجع گوناگون برای هر درس تألیف شده است. که دارای خصوصیات زیر می باشند:
در این نوع کتاب ها برای هر درس یک کتاب شامل آموزش گام به گام مطالب به زبانی ساده همراه با آوردن مثال ها و تست ها در ضمن آموزش، ارائه شده است. در کتاب های آموزشی مؤسسه از آوردن مطالب غیر ضروری پرهیز شده و خلاصه آنچه مورد نیاز داوطلب است ارائه شده است و هر کجا که در پاسخگویی تست ها روش های تستی وجود داشته به آنها اشاره شده است. پس از آموزش مطالب هر فصل، تست های طبقه بندی شده سال های گذشته مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی و تست های خودسنجی با جواب کلیدی گنجانده شده است تا دانشجو پس از آموزش مطالب، تمام تست های سال های قبل مربوط به آن فصل را مرور کند.
کتاب های کارشناسی ارشد سنجش امیرکبیر با توجه به ساختار کاملاً حرفه ای و علمی آنها و توجه به نیاز دانشجویان، داوطلبان را از مراجعه به کتاب های دیگر بی نیاز می کند. مطمئناً تعداد تست های فراوان، آموزش ساده و روان مطالب، به روز بودن کتاب ها از مشخصه های بارز کتاب های سنجش امیرکبیر است.
جزوات سنجش امیرکبیر توسط نفرات برتر کنکور سال های گذشته گردآوری گردیده و حاوی مطالب مفید و نکات برگزیده ای است که موجب صرفه جویی در وقت داوطلبان می گردد. بسیاری از داوطلبان با مشاهده حجم و تعدد کتب رفرنس اعلام شده، نگران نحوه گزینش مطلب و کمبود زمان برای مطالعه آنها می گردند، از اینرو جزوات سنجش امیرکبیر علاوه بر مطالب گردآوری شده توسط نفرات برتر، دارای مطالب کنکوری بوده و یک منبع جامع، کامل و در عین حال خلاصه محسوب می شود که نیاز شما را به هر کتاب یا هر منبع دیگری مرتفع می کند.
مزیت دیگر بستههای آموزشی سنجش امیرکبیر امکان دریافت جزوات ویرایش شده بدون نیاز به پرداخت هزینه مجدد توسط خریدار می باشد. به عبارت دیگر اگر جزوه ای حتی یک روز پس از خرید شما ویرایش گردد، می توانید نسخه جدید آن را بطور رایگان از موسسه دریافت نمایید.
توجه نمایید که داخل بسته آموزشی هر گرایش، دروسی که ضرایب غیرصفر دارند ارائه می شوند.
۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.
۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.
۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
۵- کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
۶- جزوه زبان عمومی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۷- Saheli, Mohamad, Vocabulary for TOEFL and MA candidates of TOEFL. Koye Kosar Press.
۸- جزوه زبان عمومی سنجش امیرکبیر که برگرفته از اکثر منابع فوق می باشد.
۱- کتاب خودآموز IELTS، محمد معین جهانگیر و علی زارعی؛ انتشارات نور علم
۲- کتاب مجموعه سوالات تافل آزمون دکتری، محمود رمضانی؛ انتشارات سرای عدالت
۳- کتاب نکته ها و مهارت های موفقیت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی، عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی؛ انتشارات کیومرث
۴- کتاب تست و گرامر انگلیسی، عباس فرزام؛ انتشارات باستان
۵- کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی، مورفی ریموند، ترجمه میمنت رحمتی؛ انتشارات دانش پرور
۶- کتاب راهنمای جامع آزمون تافل، سید محمدرضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی؛ انتشارات نگاه دانش
۷- جزوه زبان تافل موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر
۸- ‘Essential words for the TOEFL’, Daneshvari, R;Jungle Pub
۹-‘Essential words for the TOEFL’, Barron’s; Jungle Pub
۱۰- ‘Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers’, Martin Hewings;Khorvash Pub
۱۱- ‘Absolutely essential words 504’, Murray Bromberg, Julius Liebb, Arthur Traiger, Husain Kabiri; Barron’s Educational Series
۱۲- ‘English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students’, Murphy, R.; Cambridge University Press
۱۳- ‘Essential grammar in Use’, Murphy, R.;DaneshParvar Pub
۱۴- جزوه زبان تافل دکتری سنجش امیرکبیر که برگرفته از اکثر منابع فوق می باشد.
Linguistic
۱- ‘The Study of Language’, Yule, George; Cambridge University Press
۲- ‘An Introduction to Language’, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams; Cengage Learning International Offices
۳- ‘Essential Introductory Linguistics’, Grover Hudson; Wiley-Blackwell Pub
۴- ‘Contemporary Linguistics: An Introduction’, William O`Grady, Michael Dobrovolsky, Mark Aronoff; translator Ali Darzi; SAMT Press
۵- ‘Second Language Acquisition and Universal Grammar’, Lydia White; Cambridge University Press
۶- ‘Phonetics’, Haghshenas, Ali Mohammad; Agah Pub
۷- ‘A new look on Persian Grammar’, Bateni, MohammadReza; Agah Pub
۸- Linguistics handout of Tehran University
۹- Linguistics handout of AllamehTabatabai University
۱۰- Linguistics handout of Azad University- Science and Research Branch
۱۱- Linguistics handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۱۲- Linguistics handout of SanjeshAmirKabir Institution includes most of the above sources.
Teaching Methodology
۱- ‘Principles of Language Learning and Teaching’, Douglas Brown, H; Pearson Longman Press
۲- ‘Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy’, Douglas Brown, H; Longman Press
۳- ‘Developing Second Language Skills: Theory to Practice’, Chastain, K; Jungle Pub
۴- ‘Techniques and Principles in Language Teaching’, Larsen-Freeman, D; Oxford University Press
۵- ‘Methodology in Language Teaching’, Edited by Jack C. Richards and Willy A.Renandya;Cambridge University Press
۶- ‘Approaches and Methods in Language Teaching’, Rodgers, Theodore. S; Cambridge University Press
۷- ‘Teaching Methodology for MA Candidates of TEFL’,Saetti, T; PooranPazhoohesh Pub
۸- ‘Essential Topics for MA Entrance Exam in TEFL’, Khudayari, H. R; Pardazesh Pub
۹- ‘Handbook of Research on Teaching’, Virginia Richardson;American Educational Research Association
۱۰- ‘Introducing discourse analysis’, David Nunan; Penguin Books Ltd
۱۱- ‘Learning Strategies in Second Language Acquisition’, J. Michael O’Malley, Anna UhlChamot; Cambridge University Press
۱۲- ‘Handbook of Language Development’, Erika Hoff, Marilyn Shatz; Wiley-Blackwell
۱۳- Teaching Methodology handout of Tehran University
۱۴- Teaching Methodology handout of AllamehTabatabai University
۱۵- Teaching Methodology handout of Azad University- Science and Research Branch
۱۶- ‘Communication strategies: A Psychological Analysis of Second Language Use’, Bialystock, E.; Basil Blackwell
۱۷- ‘Performance and Competence in Second Language Acquisition’, Kirsten Malmkjaer, John Williams Gillian Brown; Cambridge University Press
۱۸- ‘English Language Teaching in Its Social Context: A Reader’, Christopher N. Candlin, Neil Mercer; Routledge
۱۹- ‘Instructed Second Language Acquisition: Learning in the Classroom’, Ellis, R.; Wiley-Blackwell
۲۰- ‘Psychology for Teaching’, Lefrancois, G. R.; Wadsworth Publishing
۲۱- Teaching Methodology handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۲۲- Teaching Methodology handout of SanjeshAmirkabir Institution includes most of the above sources.
Testing
۱- ‘Language Test Construction and Evaluation’, Alderson, J. C., et al.; Cambridge University Press
۲- ‘Fundamental Considerations in Language Testing (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F.; Oxford University Press
۳- ‘Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Test (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F., & Palmer, A. S.;Oxford University Press
۴- ‘Language Testing: A Critical Survey and Practical Guide’, Baker, D.; Edward Arnold Press
۵- ‘Elements of Generalizability Theory’, Brennan, R. L.; Amer College TestingPress
۶- ‘The Development of IELTS: A Study of the Effect of Background on Reading Comprehension’, Clapham, C.; Cambridge University Press
۷- ‘Classroom-Based Evaluation in Second Language Education’, Genesee, F. &Upshur, J.; Cambridge University Press
۸- ‘Beyond Testing: Towards a Theory of Educational Assessment’, Gipps, C.; Routledge
۹- ‘Testing Language Skills from Theory to Practice’, Farhadi, H., Jafarpur, A., &Birjandi, P.; SAMT Press
۱۰- ‘Fundamentals of Item Response Theory (Measurement Methods for the Social Science)’, Hambleton, R. K., SAGE Publications
۱۱- ‘Writing English Language Tests’, Heaton, J. B.; Longman Group United Kingdom
۱۲- ‘A Guide to Language Testing: Development Evaluation Research’, Henning, G.; CreateSpace Independent Publishing Platform
۱۳- ‘Testing for Language Teachers (Cambridge Language Teaching Library), Hughes, A.; Cambridge University Press
۱۴- ‘Validation in Language Assessment’, Kunnan, A. J.; Routledge
۱۵- ‘Educational Measurement’, Linn, L. R.; Rowman& Littlefield Publishers
۱۶- ‘Techniques in Testing’, Madsen, H. S.; Oxford University Press
۱۷- ‘Measuring Second Language Performance’, McNamara, T.; Addison Wesley Longman
۱۸- ‘Language Testing’, McNamara, T.; Oxford University Press
۱۹- ‘Generalizability Theory: A Primer’, Shavelson, R. J., & Webb, N. M. London: Sage Publications
۲۰- ‘Communicative Language Testing’, Weir, C. J.; Prentice Hall
۲۱- Testing handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۲۲- Testing handout of SanjeshAmirkabir Institution includes most of the above sources.